Wedstrijdverslagen

Toernooitje VR30+ in Deinum is een mooie trainingsavond geworden voor de vrouwen van HS'88 VR30+

Afgelopen Vrijdag speelden de vrouwen van HS'88 VR30+ een toernooi in Deinum. De tegenstanders van die avond waren SF Deinum en vv Beetgum, helaas had ONS Sneek zich op het laatste moment afgemeld. Er werd dan een thuis- en uitwedstrijd gespeeld om toch lekker een aantal potjes te voetballen.

Onderweg naar Deinum werd er in de groepsapp nog afgevraagd of het wel door zou gaan. Want het regende best wel hard en de voorspellingen voor de rest van de avond waren ook niet echt gunstig. Eenmaal aangekomen op het sportcomplex van Deinum was het al snel duidelijk dat alles door zou gaan. Dus voor de toeschouwers was het of onder de paraplu of in de kantine zitten om te kijken naar de wedstrijden.

Normaal gesproken heeft onder getekende wel een aantal dingen op papier genoteerd om daarvan een verslag te kunnen maken. Maar het papiertje waar hij dat op genoteerd heeft was helemaal doorweekt aan het einde van de avond en niet meer leesbaar.

De eerste wedstrijd van onze dames was tegen vv Beetgum. Al sneel bleek dat deze dames nog aan het begin staan van het voetballen. Onze dames hadden al heel snel de overhand en dat resulteerde in 5 mooie doelpunten van Mariska en Marin. Er werd hier en daar nog wel een beetje geklaagt dat onze dames het wat rustiger aan moesten doen, want zij waren maar een recreantenteam en geen profs. ( hahahahahaha alsof wij een profteam zijn, nou daarover nadenkend. Soms spelen ze mooier en beter dan menig profteam )

De tweede wedstrijd was tegen SF Deinum, tegen deze dames hebben we in het verleden al wel eens vaker gespeeld en altijd een lastige ploeg om tegen te spelen. Daar zit echt wel voetbal in en ook deze avond gaven ze behoorlijk weerstand. het was dan ook moeilijk ondanks dat we wel de betere ploeg waren, bleef het lang 0-0. Gelukkig kwam daar het verlossende doelpunt ( ik weet echt niet meer wie deze maakte ).  Maar de olpuchting was er wel, want ook al is het een toernooi zonder prijzen. Je wil altijd voor de winst gaan. Af en toe kregen de dames van Deinum de mogelijkheid om door te breken, maar onze verdediging moet je eerst tien keer voorbij voordat je uberhaubt de kans krijgt om een schot op het doel te kunnen creëren. Deze wedstrijd werd dus ook winnend afgesloten.

En dan was het tijd voor de thee, dat hadden alle dames wel verdiend. Want het was hondeweer buiten. En een lekker warm kopje thee ging er wel in.

De derde wedstrijd van de avond was weer tegen de dames van vv Beetgum. Om deze dames toch een beetje tegemoet te komen deden we het wat rustigeraan. Maar ondanks dat vielen de doelpunten bijna net zo hard als de regen.  Al snel stonden we al weer op voorsprong en de dames van Beetgum konden alleen maar proberen de schade te beperken. Desondanks lukte het ons toch weer om er 5 te maken. Het was alleeen zooooo jammer voor Gini, ze kreeg zoveel kansen maar er eentje verzilveren lukte gewoon weg niet.

De vierde en laatste wedstrijd van de avond was weer tegen de dames van SF Deinum.  Ook in deze wedstrijd was het best lastig om kansen te creëren. Want ze stonden goed te verdedigen de dames van Deinum. Ongeveer op de helft van deze wedstrijd werd de gouden wissel ingebracht. Linda werd dit keer op een positie gezet waar ze normaal niet staat, maar zeker wel uit de voeten kan. En dat bleek ook het geval deze avond. Want Linda maakte een mooi doelpunt vanaf een meter of 15 gaf ze een hard schot welke onhoudbaar was voor de keepster van Deinum. Het leek er op dat deze wedstrijd zou eindigen met maar 1 doelpunt, totdat Linda een corner nam. Deze draaide mooi in en de keepster van Deinumhad hem dan ook in eerste instantie, maar door de regen was de bal erg glad en liet ze de bal alsnog vallen in het doel. Deze wedstrijd winnen on ze dames met 2-0.

Al met al een mooie ( maar erg natte ) voetbalavond voor onze dames. Dit is een mooie oefening geweest voor de aankomende wedstrijdavond, waar onze dames hun best gaan doen om de koppositie te behouden in de competitie.

Laatste ronde, derde wedstrijd HS'88 VR30+ - HSC VR30+1 .... Kampioen!!!!!!!!!!!!!

HS'88 VR30+1 - HSC VR30+1

De laatste wedstrijd van deze avond was tegen de dames van HSC. Ook dit team is altijd lastig om tegen te spelen. Maar dat komt door de voetbalkwaliteiten van HSC en niet het fysieke geweld zoals bij de dames van Engelbert. Na een rust van ongeveer 15 minuten, waarbij alle dames van een lekker bakje thee hebben kunnen genieten die Heiko klaar had staan. Konden we beginnen met de laatste wedstrijd... meer ยป

• 15 november 2019, 20:30
15-11-2019
08-11-2019

MOVV VR30+1 - HS'88 VR30+1

08-11-2019

HS'88 VR30+1 - HSC VR30+1

20-09-2019

HS'88 VR30+1 - MOVV VR30+1

20-09-2019
06-09-2019

HS'88 VR30+1 - MOVV VR30+1

06-09-2019

HSC VR30+1 - HS'88 VR30+1

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!