Vrouwen 1 blijft winnen, ook Helpman VR2 zonder punten naar huis.

Na een aantal moeizame wedstrijden voor onze vrouwen 1 kwam vandaag nummer laatst Helpman VR2 op bezoek. Toch moesten we waken voor gemakzucht. Vorig seizoen speelden we thuis gelijk tegen deze tegenstander en ook nu waren ze gebrand om ons punten af te snoepen. We waren dus gewaarschuwd.

Met een fitte selectie van 15 speelsters begonnen we deze zaterdag aan de voorbereiding op deze wedstrijd. Na eerst de trainer even te hebben afgebrand om zijn mislukt kapsel ging de knop  om en wilden we proberen om het balletje snel rond te laten gaan en was het doel om te proberen snel te scoren. We wilden daarmee voorkomen dat we net als de afgelopen wedstrijden tegen onszelf begonnen te spelen.

Na een minuut of 20 was het dan ook eindelijk raak. Weliswaar met wat geluk maar Selina besloot maar eens met links op de goal te schieten. De keepster van Helpman verkeek zich op deze bal en deze plofte dus naast haar in de goal: 1-0. Ook twee minuten later hadden we het geluk dat de keepster niet doortastend genoeg was en na goed doorzetten van Liza kon zij de 2-0 aantekenen.

Onder het toeziend oog van de trainer van mede-koploper Veendam gingen we dus met een 2-0 voorsprong de rust in. Een lekker gevoel maar we waakten uiteraard voor een snelle aansluitingstreffer. Ook  het compact blijven spelen werd nog even aangestipt en met 1 frisse kracht gingen we proberen om de stand uit te bouwen.

Ondanks kansen voor Helpman waarbij Esmee telkens weer fantastisch redding bracht bleef HS’88 de bovenliggende partij. Dit werd na een kwartier in de 2e helft ook in de score uitgedrukt. Anouk zette goed door, omspeelde de uitkomende keepster en schoof de bal in de lege goal: 3-0. Voor haar extra leuk aangezien 50% van ons publiek bestond uit familie/vrienden van haar.

Weer 2 minuten was het Maaike die beheerst kon intikken na een goede assist van Liza waardoor de wedstrijd helemaal wel gespeeld was. Weer een goal van Maaike die dit seizoen toch alweer op 10 goals staat.

Mooi aan Helpman is dat de ploeg blijft voetballen, niet begint te mopperen en hard blijft werken om toch een goal te maken. Onze keepster Esmee vond het blijkbaar ook nodig om dit even te stimuleren. Zij speelde de bal zo in de voeten van een speler van Helpman die daardoor direct 1 op 1 kwam te staan. Gelukkig voor ons herstelde Esmee zich knap en pakte ze de bal fantastisch uit de goal waardoor ze vandaag weer de 0 zou houden.

Vlak voor tijd mocht Selina nog een keer aanleggen vanaf 16 meter. Scheidsrechter Van der Tuuk constateerde een handsbal en legde de bal gedecideerd en terecht op de stip. Dit buitenkansje lieten we niet liggen en Selina schoot de bal beheerst binnen: 5-0.

Ook na dit weekend zijn we dus nog steeds de enige ploeg zonder verliespunten. Volgende week spelen we weer thuis, dan komt Farmsum wederom op bezoek. Na de eerdere bekerwedstrijd komt deze promovendus weer langs op sportpark de Kalkwijck, aanvang 14.30 uur. Tot dan!

HS’88 VR1 – Helpman VR2           5-0

’21 Selina 1-0, ’23 Liza 2-0, ’59 Anouk 3-0, ’61 Maaike 4-0, ’81 Selina 5-0

Opstelling HS’88: Esmee, Lisanne, Theresia (45 Melanie), Kyra (65 Josien), Monique, Jacobine, Anouk (61 Jill), Selina, Yvette (50 Jolijn), Maaike en Liza

Vrouwen 1 van HS’88 kampioen !

HS'88 VR1 - SJO ZVC '14 VR1

Kampioen worden met Vrouwen 1 was de opdracht, die trainer Patrick Santing meekreeg bij zijn aanstelling als hoofdtrainer bij de vrouwen van HS’88 aan het begin van dit seizoen. Hij nam de opdracht aan en zaterdag 14 april was de missie reeds geslaagd. Met nog 3 speelrondes te gaan is de paarse hoofdmacht al niet meer te achterhalen door de concurrentie. Een geweldige prestatie van het tea... meer »

• 14 april 2018, 16:30
17-03-2018