HSC 2 – HS88 2,
Altijd een mooi affiche. Afgelopen zaterdag mochten we oefenen tegen de kraaien.
Om de verschillen te benadrukken, tooiden we ons in het smetteloos wit.
• Zij zwart, wij wit
• Zij zondag, wij zaterdag
• Zij 2e klasse, wij 3e klasse
• Zij onderin, wij bovenin
• Zij prima kleedaccomodatie en douches, wij.... er gloort hoop
Ondanks alle verschillen was er tenminste 1 overeenkomst; we hadden er beide heel veel zin in.
Na de aftrap was er direct strijd op elke positie. HSC werd regelmatig gesommeerd hoogop te staan. Onze verdedigers wisten echter steeds vrij eenvoudig de plaagstootjes te onderscheppen, te controleren en de bal weer af te voeren via de flanken of de midmid. Al vrij snel werden we gevaarlijk voor de goal van HSC, maar met kunst en vliegwerk werden we nog even van scoren afgehouden. Hun keeper wist zich even geen raad met een terugspeelbal.
Na een aantal halve kansen en een streep van BoemBoemBo wist in de 37e minuut onze midmid Piet Catz een fraai opgezette aanval over rechts heel mooi binnen te werken. De verdiende voorsprong was daar.
Een tweetal vrije trappen in de buurt van onze 16 meter en een vrij schot voor open doel konden niet voorkomen dat HSC op achterstand aan de thee mocht.

We hadden alle vertrouwen dat het vandaag wel goed zou komen, Piet Catz werd nog gewezen op het spel dat de arbiter met hem speelde in de eerste helft en dat hij vast aan het kortste eind zou trekken als hij niet wat minder zou gaan praten en HSC begon met verduidelijkte opdracht om toch ECHT dieper te staan met 2 spitsen aan de 2e helft. Die 2 voorin joegen wat af, ze gokten op een afspringende bal en daar ging het ook bijna mis. Onze keeper had toch even tijd nodig een terugspeelbal goed te verwerken en de aanstormende spits toucheerde de breed gelegde bal met zijn teen, maar daar bleef het bij.
Zij werden dus voorin wel gevaarlijker, maar wij werden sterker in de breedte. De duels werden wat feller, de wedstrijd kon beide kanten op vallen, enkele overtredingen, wat vrije trappen, wat commentaar van alle kanten, maar eentje was het zeikertje en de pispaal tegelijk vandaag en dat was Piet Catz. De maker van de goal, de altijd pratende coachende hard werkende zeurende sleurende midmid. Alleen hij werd gehoord. De scheids kon er niet aan wennen en wij niet aan hem vandaag, want hij stopte ermee na 60 minuten, 2 tot dan fijn strijdende teams op een mooie zaterdagmiddag vragend achterlatend, geen uitleg, zonde. Vooral ook voor de bankzitters die juist weer zouden worden ingebracht...Sorry mannen.
Je kunt je alleen maar afvragen hoe de einduitslag zou zijn geworden na 90 minuten, het kon op dat moment echt beide kanten op. Die 2 tricky spitsen van HSC zou het ze zijn gelukt? Sommige wisten zeker, maar door een paarse bril, dat HSC op het punt stonden te breken en dat we zeker met 0-3/ 0-4 hadden mogen vertrekken, maar goed, de scheidsrechter hielp ons zwijgend aan een driepunter, waardoor we, na het vorige treffen van 3 jaar terug, nu gelijk staan.
Dat vraagt om een allesbeslissende herhaling, nu maar eens bij ons, als de accomodatie klaar is, de velden er strak bij liggen, de kantine weer een plaatje is, okay?
Ik had graag geopend met; 3e klasser overklast 2e klasser in derby van Hoogezand-Sappemeer, maar dat zat er helaas niet in.
We laten het dan ook maar bij; HS88 wint uit, maar voor sommige ook weer een beetje thuis, nipt, maar verdiend met 0-1
Bedankt voetballers en leiding van HSC voor de leuke pot en de gastvrijheid.

Geen wedstrijdverslagen gevonden